Eda'nın Sınavı '' Eda's Exam ''


  Uzunca zamandır yazmıyorum. Neden bilmiyorum ama dönem, dönem böyle durgunluklar olabiliyor. Senenin ilk altı ayı sektör olarak oldukça durgun bir dönem geçirdik. Bundan önceki yazılarımda da bahsetmiştim. Haliyle benim, daha çok mücadele edip çıkar yollar bulmam gerekecek. Biz de  yılmadan, usanmadan, kadınların beğeneceği takılar üretmek için ekip arkadaşlarımla birlikte adeta savaşıyoruz.......
 
   Kısa bir değerlendirmeden sonra, konumuzun sektör gelişimiyle ilgili olmadığını belirtmek isterim. Aslına bakılırsa yazımı sonuna kadar okuduğunuzda, daha ilginç ve merak uyandıran bir konusu olduğuna sizde kanaat getireceksiniz !


   Stajyer EDA 

      Geçtiğimiz ay Atölyede konuğumuz vardı. Başlıktan da anlaşılacağı üzre, '' Edanur Kara '' Kocaeli Üniversitesi, Takı Tasarım bölümü öğrencisi arkadaşımız bir ay bünyemizde staj gördü. Bir bakıma okul hayatıyla çalışma hayatını sınama fırsatı buldu. Aslına bakılırsa iş hayatını bir nebze de olsa soludu. Bu onun için, kendi iç dünyasında yaşadığı gerçek bir sınavdı. ''Hayata dair yapabilecekleri yada hayal olarak kalacaklar için'' belkide bir başlangıçtı ! Bunu ilerleyen yıllarda Eda, Ailesi ve etrafındaki insanlar mutlaka görecektir. Eda hayatı ciddiye alan, kendini yetiştirmiş eli sanata yatkın, ileride başarılı olacak, yolu bizim atölyeden geçen bir arkadaşımız olarak hatırlanacaktır.


 Is: 01. 

17 Yıllık Boynuz 

   Başarılı geçen staj dönemi için ve bizi hatırlaması için Eda ya incili takı üretimi yaptığımız yıllardan klasik, asla eskimeyecek olan 17 yıllık, 01 koda sahip bizde yeri her zaman farklı olan boynuz isimli mini seti hediye etmek istedik. Tabii ki bir şartım vardı. Edayla birlikte yapma şartı :))

    Eda ya model seçmesi için katalog verdim. Beğendiği kodları yazmasını ve beğendiği bir takımı hediye edeceğimi söyledim. Eda modellerin gerçek halini görmediği için seçerken bende yardımcı oldum ve sonunda bahsi geçen, is:01 Boynuz takımı yapmaya karar verdik. Bu son derece doğru bir seçimdi. Defalarca pırlantalısını yaptığımız, klasik aynı zamanda modern hemen, hemen hiçbir kadının hayır diyemeyeceği bir modeldi......



Heyecan
   Her zaman, yaptığımız gibi her işin  ilkinde heyecan duyarız. Eda da aynı ruh haline sahipti. Beğendiği takımın kauçuk kalıptan mum halinde kusursuz çıkması için döküm sorumlusu arkadaşımız İbrahim ile tam bir gün mesai harcadı. Bu onun aynı zamanda mum basma eğitimiydi. Günün sonun da üretim başlamıştı. Eda, üretim sonuna kadar elinden bırakmayacağı poşetin içine koyduğu mum kalıplarla geldi. Modelin dökülmesi için gönderilen mum kalıplar gümüş olarak geleceği dökümhaneye gönderildi. 





Edanın Döküm kesme anı


  Tesviye

   Ertesi gün dökümden gelen takım tesviye işlemleri için hazırdı. Artık Edanın heyecanı bana da geçmişti. Neden bilmiyorum ama uzunca bir süre yapmadığımız, fakat her yaptığımda zevk aldığım bir takımdı bu, zaten her incili takı yaptığımda büyük bir haz alıyorum. Anlayacağınız incinin bendeki yeri farklı. Her neyse daha fazla çenem düşüp konuyu dağıtmadan devam ediyoruz.


   Gümüş olarak dökülen takımı Edayla birlikte üretmeye başladık. Her ne kadar edadan yardım aldıysam da ince yerlerin tesviyesini bizzat kendim yaptım. Tesviye ve kaynak esnasında sürekli işin inceliklerini stajyer arkadaşım Edayla paylaştım. Bu arada haftalıkları Edadan almayacağımıza göre Bunlar yapılırken bir taraftan haftanın bitmesi gereken siparişleri de devam ediyordu doğal olarak. Boynuz takımımız şekillendi ve cilaya gitmeye hazır hale geldi.







   Mıhlama

   Yaptığımız kaynak ve tesviye işlemlerinden sonra, üzerindeki kristalize olan tenekar ve tortudan temizlemek için ürünler zaç yağına ( sülfürik asit ) atıldı. Gerçek rengi alabilmek içinse gümüş yaldız yaptırdık. Sıra taş takma (mıhlama) işine gelmişti. Yunus arkadaşımız bir taraftan mini setin taşlarını mıhlarken, bir taraftan da mıhlama teknikleri konusunda Edaya bilgi verdik. Bu arada ürünlerin taşı takılmıştı bile......
Mıhlama
     Cila ( polish )

    Bir işi ne kadar güzel, kusursuz yaparsanız yapın eğer finish, makyaj kısmı kötü olursa, o iş kendini göstermez. Bu aşamada biz firma olarak çok şanslıyız. Cilacı arkadaşlarımız yapacakları ürün ne olursa olsun, en iyi sonucu elde edebiliyoruz. Bizim Edanın boynuz takımıda bunlardan biriydi. Davut arkadaşımız yaptığı cila ile gümüş olan takımı bir Mücevher Edasıyla açığa çıkarmıştı bile.

Cila






   İnci Takma

   Cilası biten ürünlerin inci takma işini kendim üstlendim. Dışarıdan bakıldığında çok basit görünen fakat ancak içine girildiğinde zor bir iş olduğu anlaşılan inci takma çok dikkat isteyen bir bölümdür. Baktığınızda hepsi beyaz renkte olan incilerin aslında çok farklı tonları vardır. Yaptığınız tek yüzük veya tek kolye ise sorun yok fakat takım olduğunda renk seçimi bir birinin aynı olmalı; inci takma sırasında Eda işin ne kadar zor olduğunu gördü. Boynuz takıma benim Hong Kong tan aldığım  AAA kalitesinde üst sınıf inci kullandık. Sonunda mütevazı olmadan çok güzel bir iş çıkarttığımızı söyleyebilirim.



  
Edanur  Mum basma esnasında
    Uzun süre elimizde dolaşan takım nihayet bitmişti. Atölyedeki arkadaşlarım bilir. Bir ürün bittiğinde dakikalarca silerim hele sevdiğim hoşuma giden bir modelse abarta bilirim. 


 Geleceğine

   Biliyorum yazının başında uzunca bir süre yazmadığımdan bahsetmiştim. Sanki acısını bu yazıda çıkartmış gibiyim. 
    Senelerdir atölyemize stajyer arkadaşlar gelir, gider Eda arkadaşım gibi, bazıları ise tavırlarıyla, işiyle, duruşuyla iz bırakır. Şimdi bir iki teşekkür etmeliyim. Annesine, Babasına böyle bir çocuk yetiştirdikleri için. Onlarda kızlarının değerini bilsinler ve asla gözleri arkada kalmasın. Kardeşine, arkadaşlarına da nekadar şanslı olduklarını söylemeliyim. Hatta bu yazıyı okuma şansı bulduysanız Edanın eşi, çocukları ve  tanıdığı herkes.

  
  Biliyorum susma vakti çoktan geldi. Yazılarımda bahsediyorum; üretmek dünyanın en zevkli işi, hele severek yaparsanız içerisine bir sürü hikayede sığdırabilirsiniz. 
   Efendim bendeniz dönem, dönem yazılarımla burada olmaya çalışacağım umarım tekrar buluşuruz. Sabır gösterip okuduğunuz için çok teşekkür ederim. Yorumlarınızı  olumlu yada olumsuz da olsa bekliyorum. Çünkü çok mutlu oluyorum. Sizi seviyorum.Hoşça kalın...
     Thank you for your kind comments..... 
DMCA.com Protection Status             

  •  usd-ons -   1306,50
  •  altın        -   124,43
  •  usd-kg   -   41870,00
  •  euro-kg -   37620,00
  • usd-tl      -      2,9570
  • euro-tl    -      3,2930

Comments

Popular posts from this blog

Ooo Rusların Taşı Alexandrite '' Russians Stone Alexandirite ''

Baltıkların Doktor Taşı, Kehribar ( AMBER )

'' Moda Taşımız TURKUAZ '' Türk taşı ( Firuze ) Turquoise