Miray'ın Tespihi '' In Rosary of Miray ''

Kehribar Tespih
( Amber )

   Son dönemde bir Tespih modasıdır gidiyor, her açtığım sosyal medya ağında mutlaka erkek takısı ve tespih görüyorum. Moda olması yanında sol elde tutulduğunda yada çekildiğinde vücudun elektriğini topladığı ve rahatlama hissi verdiği için depresyona iyi geldiği söylenir. . Boyun bölgesinde kullanıldığında ise, astım, guatr, bronşit ve tiroid enfeksiyonlarına iyi geldiği bilinir. Tabii ki bunu her cam parçası ve boncuk yapmaz. Doğayla bütünleşmiş, yer kabuğu ile oluşum süreci geçirmiş doğal taşlar ve mineraller yapabilir.. Kehribarda ( Amber ) bunlardan biri geçen seneki yazımda Baltıkların doktor taşı olarak başlık atıp detaylı şekilde bilgi paylaşımı yapmıştım. Kısaca Kehribar soyu tükenmiş çam ağacından oluşan reçinenin fosilleşmiş halidir.


Kehribar Değerlidir

  Kehribar yerin 25-40 metre derinliklerinde ve yüzyıllar boyu beklediğine göre, doğal olarak değerli bir taştır. Kullanan kişiler asla bir boncuk muamelesi yapmamalılar ve uzun yıllar kullanmalılar. Kehribar gram ile satılan pahalı bir taştır çok sayıda gerçeğinden ayrılmayacak yakınlıkta sahteleri vardır. Unutmayalım ucuz kehribar yüksek olasılıkla sahtedir. Bu sebeple bilinen, ürünün arkasında durabilecek kişi veya kurumlardan alınmalıdır.



Miray'ın Tespihi

 Kehribarla ilgili küçük hatırlatmalar yaptım, daha detaylı bilgi almak isteyenler yazının içerisindeki Baltıkların doktor taşı yazısına tıklayabilirler.
  Gelelim gerçek konumuza,'' Miray'ın Tespihi'' başlık bayağı ilginç olmuş! Aslında onu hiç tespih çekerken görmedim. Çünkü kendisi Dünya güzeli, duygu yüklü ve elindekilerinin değerini bilen bu uğurda maddi ve manevi her konuda sevdiklerini mutlu etmek isteyen bir kız ''Miray'' benim bacanağımın  kızı, eşimin yeğeninden bahsediyorum. Kendileri  nişanlı ve önümüzdeki yıl sevdiği çocukla hayatını birleştirecek. Kadir ( damat ) hediye alma konularında çok hassas bir çocuk bunu biliyorum çünkü evlenme teklif edeceği zaman tek taşını ben temin etmiştim. O zaman fark etmiştim. Hal böyle olunca Miray da hediye konusunda çok zorlandı anladığım kadarıyla.

Bedestan a yolculuk

  Farklı bir şey olsun istemiş ve tespih almaya karar vermiş. Bir iki yere fiyat sorduktan sonra benden yardım istedi. Bende acele etmemesi konusunda onu uyardım, yukarıda da yazdığım gibi Kehribar ucu açık değnek misali sahtesini almak çok mümkündü. Çarşıya gittiğim bir gün bedestana  uğradım.
   Babadan tespihçi Cemil beyde yukarıdaki  kehribar tespihi gördüm son derece hafif , parlak  harika bir Baltık kehribarı idi. Fotoğrafını çekip Miraya gönderdim. Hafta sonu tespihi alan Miray: enişteciğim imame kısmına M&K harfleri yaparmısın? ricasında bulunduktan sonra, bana da olayı nihayetlendirmek kaldı. Tabii ki zevk le yaptım. Mutlaka yerini bulan bir hediye olmuştur.


     Yazımda kehribarın faydalarını bir kez daha hatırlarken, Miray'ın hediyesini de tanımış olduk. Severek okuduğunuzu umuyorum. Bir daha ki yazımda burada olmayı ve yorum yazmayı unutmayın. Sevgiyle kalın......


DMCA.com Protection Status

Comments

Popular posts from this blog

Ooo Rusların Taşı Alexandrite '' Russians Stone Alexandirite ''

Baltıkların Doktor Taşı, Kehribar ( AMBER )

'' Moda Taşımız TURKUAZ '' Türk taşı ( Firuze ) Turquoise