Asla vazgeçme '' Never give up ''


  Aylardan aralık, kasım ayında işlerde hissedilir şekilde bir sessizlik vardı. İşlerin tadı olmayınca bizimde olmuyor doğal olarak. Sektörün yoğun olarak çalıştığı iki bölge var, birinci olarak Dubai pazarı olarak nitelendirdiğimiz, tüm Orta doğunun ve batı Afrika'nın ürün aldığı pazar ikincisi ise üreticilerin dilinde Laleli olarak adlandırılan Rusya pazarı. Orta doğuda ki bir çok ülkede Muharrem ayı, daha sonra sefer ayında hiç altın alışverişi düğün vs olmaz, doğal olarak yansıması kuyumculuk sektörüne ağır oluyor. Geriye kalan Rusya pazarı ise son yaşanan gerginlikle birlikte uyku moduna geçmiş durumda.



Asla vazgeçme

  Kendi kendime hatırlatırım. Yazının başında belirttiğim gibi,  İşler az olduğunda, bizimde tadımız olmaz. Kendime hatırlatırım vazgeçmeyeceğimi. Neden mi? üretmekten yeni bir şeyler araştırmaktan, kurcalamaktan bana yakışmayacağını biliyorum, teslim olmanın ve asla vazgeçmeyeceğimi hatırlatıyorum kendime. Zaten arkadaşlarıma da her zaman söylerim. Hiçbir mazeret başarıya engel olamaz.

Kolyenin bitmiş hali
 Yukarıdaki paragrafta yazdıklarıma bakıp ta uzay mekiği yaptığımı zannetmeyin. Zaten bende bunu söylemek istemiyorum.  Sadece bir çeşit zincir tasarımı yaptım. Buradaki hedefim elimizdeki materyali değerlendirip farklı bir model elde edebilirmiyim hareketiydi.


Inci ve Turquaz

 Yeni zincirimiz nasıl oluştu? Senelerce incili takı yaptık. Doğal olarak elimizde belli miktarda inci stoğumuz var, az miktarda da olsa doğal taşımız  mevcut. Bu zincir tutarsa bir taşla iki kuş vurma atasözü yerine gelecek. Hem elimizdeki inciyi ve Turquaz taşlarını aktif edeceğim hemde güzel ve değişik bir zincir elde edeceğiz. 



Nasıl yaptım? 

  Beş milimetre büyüklüğünde inci ve Turquaz taşlarını karşıdan, karşıya geçecek şekilde deldik, dört milim altın toplarımız da yanımızda, belli aralıklarla forse zincirimize dizip laser kaynakla zincirin üzerine fixledikten sonra kilit taktık. Orta kısmına bizim damla şeklindeki  pres kalıbımızı koyduk. Elimde küçük boydan pres olmadığı için küpe ve bilekliğini yapamadım. Onları da  yaptığımda buradan paylaşmaya çalışacağım.

Son Control




   Yaptığım zincir çok sevimli oldu. Tutup, tutmayacağını zaman gösterecek. Bugünlük bu kadar bir daha ki yazımda da sizleri burada görmek istiyorum. Sevgilerimle...


DMCA.com Protection Status

Comments

Popular posts from this blog

Ooo Rusların Taşı Alexandrite '' Russians Stone Alexandirite ''

Baltıkların Doktor Taşı, Kehribar ( AMBER )

'' Moda Taşımız TURKUAZ '' Türk taşı ( Firuze ) Turquoise