18 Ayara bakın '' look at the18 carat ''




 Bir haftadan uzun bir süre oldu yazamıyorum. Araya Bayram tatili girdi. Bizde tatili birleştirip bir haftalık boşluk yarattık. Aslında dini Bayramlarımızda pek İstanbul dışına çıkmam. Geleneksel Bayram buluşmaları, akraba ziyaretleri vs olarak geçer. Bu yaz pek tatil yapma fırsatı bulamadığım için bu sene bir değişiklik yaptım ve eşimle birlikte İstanbul dışındaydım. Her neyse tatil maceralarımı dinleyecek değilsiniz ya .


  
18 Ayar hakkında

 Bayram sonrası bizi bekleyen siparişin ayarı 18'di bende, sizi biraz 18 ayar hakkında bilgilendirmek istiyorum.
  Geçen sene yazdığım, Altın, ayar ve renk hakkında merak ettikleriniz adlı yazımda, genel olarak Altına değinmiştik ve saflık derecesi hakkında bilgi vermiştim. Yüzeysel olarak hatırlattıktan sonra, 18 ayar hakkında bilgi paylaşımı yapalım. 24 ayar Altının saflık derecesi ( 1000 miligram ) olarak kabul görür biz kuyumcular, buna '' milyem '' deriz. Kısaca, 1 gram 18 ayarın içinde 0,750 mg saf altın vardır. Dikkat ederseniz, aldığınız takı 18 ayar ise, bir yerlerinde ya 18k yazar, ve ya onu ifade eden ( 750 ) yazar.


En çok 18 ayarı Seviyorum
   Başlıkta yazdığım gibi 18 ayarı seviyorum. Diğer ayarları sevmiyorum gibi anlaşılmaz herhalde 18 ayar ile hiç bir duygusal bağımda yok. Biz değerli maden işleyicileri, maden ne olursa olsun ona verdiğimiz şekil önemlidir. Elde ettiğimiz görüntü ise madene hayat verir, kimlik verir. Bizi mutlu eden ortaya çıkan eserdir. Bu Gümüşte olabilir, Altında, Bronzda bizim için hiç fark etmez. Bende 18 ayarın doygun rengini, ışıldamasını ve yaptığın işi göstermesini seviyorum. Anlayacağınız Bu sevgi bundan ibaret.


Renkleri

 Paragrafta biraz 18 ayar Altın renkleri hakkında bahsetmek istiyorum. Renkleri katkı madenleri belirler. Şöyle ki, 18 ayar yeşil olması gerekiyorsa % 25 katkı miktarının tamamını Gümüş koyarak elde edebiliriz. % 12,5 Gümüş % 12,5 Bakır koyarsak sarı, % 6 gümüş % 19 bakır koyarsak Pembe, %25 Bakır koyarsak Kırmızı renkte Altın elde ederiz. Beyaz yapmak için ise Nikel ağırlıklı alışımlar kullanılmalıdır.


 Bugün 18 ayar hakkında bilgilerimi paylaştım. Kim bilir belki birilerinin bu bilgilere ihtiyacı olabilir ve burada buluşmuş oluruz. Bilgi paylaştıkça yücelir. Bir daha ki paylaşım İstanbul Takı ve Mücevher fuarına hazırlıklarımızı anlatan bir yazı olacak. Umarım görüşürüz. Sevgilerimle




Yeni yazıları takip edip, RSS Besleme İle Okuyun DMCA.com Protection Status

Comments

Popular posts from this blog

Ooo Rusların Taşı Alexandrite '' Russians Stone Alexandirite ''

Baltıkların Doktor Taşı, Kehribar ( AMBER )

'' Moda Taşımız TURKUAZ '' Türk taşı ( Firuze ) Turquoise