Benim Gümüşüm Özel '' My Special Silver ''


My Silver Design

    Bir önceki yazımda Gümüşün  yapısını, kullanım alanlarını ve teknik özelliklerini yazmıştım. Bugün bilgisayarımda eski dosyalara göz atarken bundan 6 yıl önce yaptığımız gümüş setlerden oluşan koleksiyonumuzun resimlerine rastladım. Ne çok  emek vermiştik  ve ne kadar güzel ürünler yapmış olduğumuzu şimdi daha iyi görüyorum. Kendime neden böyle övgü dolu sözler yazıyorum derseniz? üretim safhalarını, oluşum zorluklarını arkadaşlarımla birlikte yaşadım. Aşağıda fotoğraflarını paylaşacağım ürünlerin hepsinde alın terimiz sevgimiz ve emeğimiz var.


Necklace
 Zor Gümüş

  Maalesef  genel anlamda sanata, el emeğine saygı çok az. Üretimi ne kadar zor olur sa olsun gerekli değeri almıyor. Bu durum üretme aşkını, zoru başarmayı bir nebzede olsa törpülüyor. Başlıkta yazdığım gibi biz değerli maden işleyenleri Altını da, Gümüşü de, işliyoruz. Fakat seri üretim yapıyorsanız vay halinize ! herkesin elinde akıllı telefonlar piyasalar takip ediliyor. Ons bu kadar Gümüş şu kadar gibi. Sonrası mı mağazalarda pazarlıklar daha sıkı oluyor. Bilezik fiyatı bu Gümüş fiyatı bu gibi. Sanki üzerindeki işçilikleri gök yüzünden inmiş gibi hiçe sayılmak isteniyor.


Silver full set

Ne demek Model kirliliği ?

  Hemen her yazımda belirtiyorum değişen günümüz  Dünyasında kadınların takı tercihi de her daim değişiyor. Bu durum her ne kadar bizi farklı ürünler yapmaya zorlasa da, ister istemez model kirliliğine yol açıyor. Talepten daha fazla üretim ve model olursa, şu demek oluyor o modelleri yeteri kadar kadın görmeden eskimesi anlamı geliyor. Kısaca, üretim fazlalığı diyebiliriz.


Gümüş Ayarı

  Gümüş ayarları uluslararası olarak  belirlenen bir ayar ölçüsüne sahiptir ve tektir. Altın gibi birden fazla ayara sahip değildir. 925 ayar standart olarak belirlenmiştir bunun nedeni ise saf gümüşün fazla yumuşak ve kırılgan olmasındandır. Belli ölçüde bakır katılarak 925 ayara  getirilerek dayanıklılığı sağlanmaktadır



Nasıl Koruyalım?

 Gümüş takı ve mücevherlerin ömrünü uzatmak için bir iki bilgi paylaşmak istiyorum. Gümüşlerin izin ilk günkü gibi parlamalarını sağlamak için dikkat etmeniz gereken hususlar, takılarınızın sert ve darbe çiziklerden korunması ve kalıcı hasarların önüne geçilebilmesi için ev, iş bahçe bakımı ya da spor yaparken kullanmamanızı  tavsiye ederim. Yine aynı şekilde gümüş takılarınızı kullandıktan sonra kuru ve serin gün ışığından uzak muhafaza etmenizde fayda var böylece takılarınızda görülebilecek oksitlenmeyi de engellemiş olursunuz. Gümüş mücevherlerinizi yumuşak bir beze sararak muhafaza etmenizde fayda var bunun yanında takılırın birbirinden ayrılarak tek tek sarılması daha doğru bir yöntem olacaktır. Bu sayede takılarınız sürtünme yoluyla birbirlerine zarar vermesi de  engellenmiş olacaktır.


  Nasıl Temizleyelim ?

  Gümüş takılarınızı evinizde kendi kendinize uygulayacağınız yöntemlerle düzenli olarak temizleyebilirsiniz. Öncelikle takılarınızı sıcak su ve sıvı sabun dolu küçük bir kapta  bekletiniz yaklaşık 5 dakika suda beklettikten sonra yumuşak bir diş fırçası ile nazikçe fırçalayarak, diş fırçaları pek yumuşak olmayabilir tıraş fırçası da olabilir.Takının yüzeyinin yanı sıra, kir birikebilecek  belli başlı kıvrımlarının fırçalanmasının ardından  akan suyun altında durulayınız. Yumuşak bir bezle kuruladıktan sonra gümüşler iniz tekrar kullanıma hazır olacaktır. Benim özel tavsiyem kuyumcu malzemecilerinde bulunan cilalı bez almanız yönünde olacaktır. Evinizdeki bütün mücevherleri bu bez yardımı ile parlatıp temizleyebilirsiniz.







Modası Geçmez
  Gümüş Yüzyıllar dır kullanılan, modası geçmeyen değerli bir madendir. Kadınlar ve Erkeklerin vazgeçilmez takı tercihleri arasında mutlaka bir gümüş vardır. Bugün yazımda bana göre biraz nostalji yaptım. Altı, yedi sene önce yaptığımız gümüş set serisinden fotoğrafları ve anıları paylaşmış oldum. Umarım hoşunuza giden bir paylaşım olmuştur. Sevgilerimle








                                       Yorumlarınız için Teşekkür ederim.
                                        Thank you for your comments



   
Yeni yazıları takip edip, RSS Besleme İle Okuyun DMCA.com Protection Status

Comments

Popular posts from this blog

Ooo Rusların Taşı Alexandrite '' Russians Stone Alexandirite ''

Baltıkların Doktor Taşı, Kehribar ( AMBER )

'' Moda Taşımız TURKUAZ '' Türk taşı ( Firuze ) Turquoise