Altın ve İncinin MİNE ile Hikayesi '' The story of the Enamel with gold and pearl ''


İncili Pres Kolye
ayrıntılar için resme tıklayın
Click on the image for details


   Bugün tekrardan atölye ye davetlisiniz. Yaklaşık bir aydır bekleyen özel siparişimiz den bahsedeceğim. Fotoğraflarını gördüğünüz modeller yaklaşık 6- 7 senelik maziye sahip aslına bakılırsa hiç bir model eskimez. Her modelin bir alıcısı vardır. Son yıllarda maalesef  piyasaların durgunluğundan firmalar yeni model yapımına hız verdi ve doğal olarak vitrinlerde Model kirliliği oluştu. Biz kendi konumuza dönelim. Her zaman söylüyorum; normal şartlarda yalnızca seri üretim yapan bir firmayız fakat Bazen kıramayacağınız dostlarınızın ricası oluyor ve yapmak zorunda kalıyorsunuz.

Click on the image for details
  
Zor Müşteri Yasemin Hanım
    
   Ürünlerin sahibesi Yasemin hanım oldukça zor ve ne istediğini bilen bir bayandı. Ürünleri bitene kadar sürekli ürünlerin orijinalliği ne bağlı kalınması konusunda bizimle iletişim halinde idi. Ben her seferinde  Yasemin hanımı rahat olması konusunda ürünler bittiğinde çok güzel olacağı konusunda telkin etmeye çalıştım. Yasemin hanımın siparişi bitti ve bugün teslim edilecek, umarım beğenerek ve ömür boyu kullanırlar.

Click on the image for details


 Mine Yapmayı seviyorum

  Biraz yasemin hanımın siparişlerinden bahsedelim. Üç adet pres obje seçildi oldukça iri boyutlarda ve bir tanesi takım olarak üretilecekti.( Kolye, Küpe, Yüzük ) Diğer iki tanesi kolye olacaktı; Yasemin hanım beraberinde getirdiği İncileri ürünlerde kullanmamızı istedi. Diğer iki kolyeyi Yasemin hanımın Annesi gelinleri için yaptırıyordu. Unutmadan bundan önceki özel siparişimiz de başka bir Yasemin  hanimındı(tık)  hatta söylemem gerekirse bundan sonraki hikaye eşim Yasemin için Singapur dan getirttiğim Taşa yüzük yapımı ile devam edecek.

Mine Yapımı

Enamel application

   Oldum olası Mine yapmayı ve mineli ürünleri seviyorum.Her zaman Altına bir ruh verir, benim gözümde daha bir can gelir buluştuğu ürüne. Hal böyle olunca Mine işini kimseye bırakmadım. Döküm parçalara soğuk Mine uyguladım. Renk olarak hepsi Sedefli olmak kaydıyla Yeşil, Beyaz ve Pembe mine kullandım. Yeşil ve beyazı yaprak bolluğu olduğu için pembeyi ise inci rengiyle uyum sağlaması için tercih ettim. Belirtmeden geçmeyeyim Yasemin hanım Pembe ye de telefondan müdahale etti ama pembeye ikna ettim.






  Mine olan ürünler 90 derecede ısıda, bir saat fırında piştikten sonra hazır hale geldi. Daha önceden hazırlanan pres parçalar, minesi biten parçalarla bütünleşmek için hazırdı. Yazımın başında belirttiğim gibi, Altın, İnci ve Mine yapılmış parçalar artık tek olmak üzereydiler. Pres ve Döküm parçalar lazer kaynak ile birleştikten sonra, İnci dizme konusunda hepimizin ustası Döne hanımın hünerli ellerinde yolculuğuna devam eder. 




Birleşme Partisi

  İnci dizimi dışarıdan kolay görünse de ayrı bir uzmanlık ister. Önce inciler boy, boy ayarlanır ve küçükten büyüğe renk geçişleri uyumlu olacak şekilde dizilir. Birde sallantı olarak kullandığımız küçük inciler başlı başına ayrı bir zorluktur. Ancak gelin görün ki elinizdeki model şekillenmeye başlayınca tarifi zor bir keyif başlar içinizde.Her zaman söylüyorum; Üretmek Dünyanın en güzel duygusudur. Her işin maddi bir yönü vardır. Fakat ruhu veren sevgidir. Sevgisiz olmaz anlayacağınız işe nasıl değer verirseniz, İşin cevabı bitince öyle  olur. Ooo çenem düştü harika ürünler yaptık . Mütevazi olamayacağım hepsi çok güzel oldular. Bir bütünler artık ve yeni hikayelere tanık olacaklar sahipleriyle birlikte.

İnci Dizimi








     

  

  Bir hikayenin daha sonuna geldik. Okuduğunuz için çok teşekkür ederim. Yorum yaptığınız için ve şu anada burada olduğunuz için çok mutluyum. Bir daha ki yazımı da mutlaka okuyun. Hoşça kalın.




DMCA.com Protection Status

Comments

Popular posts from this blog

Ooo Rusların Taşı Alexandrite '' Russians Stone Alexandirite ''

Baltıkların Doktor Taşı, Kehribar ( AMBER )

'' Moda Taşımız TURKUAZ '' Türk taşı ( Firuze ) Turquoise