Atölyedeki Güneş '' Sun İn The Workshop ''

                                 

   Başlıktan da anlaşılacağı gibi geçtiğimiz hafta atölyedeki çalışmamızda modelimizin ana teması Güneşti. Fuar için hazırladığımız modelimizde güneşin parlak kısmını alabildiğince parlak, cilalı pres bir parçdan yaptık. Etrafındaki telkari kivrimlar güneşin kıvılcımlarını andıracak şekilde dizayn edildi. Geçtiğimiz hafta yapılan istanbul takı Fuarı, (Jewellry Istanbul) için  hazırladığımız Güneş konulu setimiz, mini setimiz ilgi gördü.
Mini set ( Half Set) 

Modelin Doğuşu

  Aslına bakılırsa tasarlanan birçok model gibi doğadaki güzelliklerden bütün  tasarımcılar gibi yararlanmak hepimiz için en kolayı.  Doğadaki tüm güzellikler bizim için bir model oluşturur. Bakıldığında bazen bir çiçek, bazen bir böcek yada  Güneş esinlienecek o kadar çok güzellik var ki etrafımızda önemli olan güzel görebilmek ve onları çizgi ye ve takı ya dökebilmektir.
Nereden aklıma geldi?  Güneş bilmiyorum. Belki de soğuk yaşadığımız günlerden sonra Güneşe duyulan özlemden ama bir anda çıkıverdi. Yeni modelimiz Güneş olacaktı.


 Her zamanki gibi modelin ilk olgunlaşma süreci ile bizzat kendim ilgileniyorum.   Yapılacak şablon kafada oluştuktan sonra  modelin ilk oluşum hali oldukça zordur . Kalıp aşaması, bir türlü şekillenmek bilmeyen model oldukça zorlar bizi.

  Yapım Aşaması

  Şimdi gelelim modelimizin yapım aşamasına aşama, aşama paylaşacağım görsellerle siz de  modelin oluşumuna tanık olacaksınız.Öncelikle bilgisayar programında çizilen telkari şeklindeki güneş kıvılcımları, gümüş kalıp olarak önümüze geldi. Gerekli temizlik yapılıp kauçuk kalıba alındı. Gökyüzünde Güneş bir tane fakat yapacağımız modelde birden fazla ve irili ufaklı Güneşe ihtiyacımız var. doğal olarak kalıbımız da birden fazla olacak.



 Hazırlanan Gümüş kalıp kauçuk kalıba alındı. Daha sonra altın olarak döküldü presin parlak kısımları yuvarlak şişirme pres parçadan oluşturdum.

Setin su yolu, uyum sağlaması için damla şeklinde pres parlak parçalar ve telkari döküm parçalar ile yukarı doğru taşıdık.


 Taş olarak kahverengi kapişon taş ve beyaz taş kullandık. Parçaların tamamını mümkün mertebe önümde tutarak, aklıma herhangi bir fikir geldiğinde uygulama şansı buluyorum. Yap boz gibi defalarca söküp takıyorum.





Estetik durmasa da bazı denemeleri kendi parmaklarımızda deneyebiliyoruz. Tabi olarak yeni Model heyecanı üretenler için Dünyanın en büyük zevklerinden biridir.



 Sancılı olsa da Üretmek, yeni model çıkarmak ve Kadınların beğenisini sağlamak zor fakat bir o kadar keyif vericidir.

Asistanım Tuğba sağ olsun aynı zamanda Yeni Modeller için Modelimiz oluyor.



Yeni Modelimiz Vitrinde

Yeni modelimizi üretim safhalarını paylaştım. Keyif alarak okuduğunuzu umuyorum. Yorumlarınızı bekliyorum. Yorum yapmayanlara çok kızıyorum. Sevgiyle kalın.







azıları takip edip, RSS Besleme İle Okuyun DMCA.com Protection Status

Comments

Popular posts from this blog

Ooo Rusların Taşı Alexandrite '' Russians Stone Alexandirite ''

Baltıkların Doktor Taşı, Kehribar ( AMBER )

'' Moda Taşımız TURKUAZ '' Türk taşı ( Firuze ) Turquoise