Egzotik Pembe KUNZİT Exotic Pink Kunzite


    
KUNZİT
 Bu yazımda sizlere, başlıktan da anlaşılacağı üzre Kunzit taşını yazacağım. Mücevher taşları eğitimi aldığım yıllarda, Hocamız ve '' Harmony Akademi '' sahibi; sn Fazıl Özen in Mücevher taşları mağazasını gezerken tanıştım. Kunzit taşıyla. Daha öncede pembe Taşlarla ilgili yazı yazdım. Hatta çok değerli taşlardan bahsettim o yazımda fakat Kunziti özel olarak yazmak istedim. Gözüme çarpan bir taştı. Kunzit İnanılmaz derecede şeffaf ve parlak bir taş ilk bakışta, Dünyanın en değerli taşı budur. Diye düşünebilir İnsan.

 Tanışma
 Kunzit 1902 yılında Kaliforniya San Diego bölgesinde keşfedildi. Taşı ilk inceleyen, Dünyaca ünlü değerli taş uzmanı George KUNZ olmuştu. Gemolojik geleneklere bağlı kalarak taşa kendi ismini verdi. Kunzit Mor renkten, soluk Pembe açık Lila rengine kadar, çeşitli renklerde bulunabilir. Bu renkler Manganez elementinin etkisi ile oluşur. Doygun Morumsu Pembe Kunzit'te en çok tercih edilen Renktir.


Avantajlar
 Kunzit,Doğru kesilmiş ise, Parlaklığı ile pembe kategorisindeki bütün taşların önüne geçebilir. Egzotik Pembe bir Kunzit, Pembe Safir ve Turmaline göre fiyat olarak çok daha uygun bir seçim olabilir. Kunzit'in carat fiyatı 3 ile 10 $ arasında değişmektedir.

  Sakin
 Tarif edilemez güzellikteki rengi ve parlaklığı sayesinde, sakinleştirici etkisi olduğuna ve stresi azaltığına inanılır.




 Her güzelin Bir Kusuru Vardır
 Kunzit in tek kusuru fazla dayanıklı olmamasıdır. Moh's skalasına göre 6,5 - 7 puanlık sertliğe sahip. Ayrıca açık renk ve parlak bir taş olduğundan, direkt Güneş ışığına maruz kaldığında Renginde açılmalar olabilir. Bu nedenle dikkatli kullanılması gerekir. Benim tavsiyem gece kullanımından yana. Hem taşın Rengi zarar görmeyecek hemde Harika bir Gece takısı olacaktır.



En Güzel Siz Olun
 Kunzit diğer renkli taşlarda olduğu gibi, en iyi görünümü Pırlantayla birlikte yakalar. Muhteşem rengi açığa çıkmış olur. Başka bir yazımda bahsettiğim gibi(tık tık) Beyaz, iddialı bir kıyafetle birlikte kullanılmış büyük boylardan oluşan Kunzit Küpe, Broş, Kolye Yüzük vb  Sizi Gecenin en Model kadını yapacaktır.




 
   İşte böyle güzel bir taş Kunzit Sizinle Paylaştım. Mutlaka sonuna kadar okumanızı ve yorum yazmanızı istiyorum. O zaman çok mutlu oluyorum. Bir daha ki yazıya kadar hoşçakalın.  

Yeni yazıları takip edip, RSS Besleme İle Okuyun DMCA.com Protection Status

Comments

Popular posts from this blog

Ooo Rusların Taşı Alexandrite '' Russians Stone Alexandirite ''

Baltıkların Doktor Taşı, Kehribar ( AMBER )

'' Moda Taşımız TURKUAZ '' Türk taşı ( Firuze ) Turquoise